Hilkka Miettinen.

Hilkka Miettinen

kehittämispäällikkö Viestintä ja vaikuttaminen, THL

Kirjoittajan blogeja

Palvelutapahtuman uudistus – hyötyjä kaikille terveydenhuollossa

Kanta-palveluissa palvelutapahtuma on asiakkaan ja palvelunantajan välistä yksittäistä palvelua ja siihen liittyviä potilastietoja jäsentävä tietorakenne. Nykyisin palvelutapahtumat tai niiden käyttö...

Lue lisää Palvelutapahtuman uudistus – hyötyjä kaikille terveydenhuollossa

Fiksut periaatteet on jo tunnistettu – sosiaalihuollon tietomalli odottaa toteutustaan

Sosiaalipalvelujen kehittäminen ja palvelujen laatu ovat erittäin riippuvaisia asiakastiedoista. Tiedon rakenteisuus tukee sen hyödynnettävyyttä, joten tietoon kohdistuu paljon eri toimijoiden odotuksia. Voiko asiakastietojärjestelmän rakentaa niin, että tieto palvelisi paremmin ammattilaista? Voiko tiedolla tukea johtajaa palvelujen järjestämisessä? Voiko asiakaskin hyötyä rakenteisesta tiedosta?

Lue lisää Fiksut periaatteet on jo tunnistettu – sosiaalihuollon tietomalli odottaa toteutustaan