THL rakentaa työllään tasa-arvoista, yhdenvertaista ja kestävää yhteiskuntaa. Tarjoamme tasa-arvo- ja yhdenvertaisuusnäkökulmat yhdistävän työn tueksi tietoa ja työkaluja. Lisäksi vahvistamme sekä omaa että kumppaniemme ja asiakkaiden osaamista.
Otsikon kysymykseen ei ole yhtä tyhjentävää vastausta, sillä ihmisten tuen tarpeet ovat yksilöllisiä ja elämäntilanteet vaihtelevat suuresti. Työllistymisen tuen hyviä...
Haastavassa työmarkkina-asemassa olevien henkilöiden työ- ja toimintakyvyn arviointi on tärkeää, jotta henkilö voi löytää tavoitteitaan, voimavarojaan, työkykyään sekä terveydentilaansa vastaavan...
Asiakasosallisuus on asiakkaan osallistumista ja vaikuttamista palvelujen kehittämiseen, suunnitteluun, tuottamiseen ja arviointiin sekä niistä päättämiseen vuorovaikutteisesti ammattilaisten kanssa. Asiakasosallisuudesta on lukuisia hyötyjä niin yksilön, ammattilaisten, kuin organisaationkin kannalta. Tämä tuli ilmi myös pro gradu –tutkielmaani varten tehdyissä haastatteluissa, joissa kartoitin sosiaali- ja terveydenhuollon organisaation johdon ja esihenkilöstön kokemuksia asiakasosallisuudesta. ”Kyllähän me halutaan tietää mitä ihmiset […]