Utvecklingen av socialservicen och servicens kvalitet är mycket beroende av klientuppgifter. Strukturerad information stöder informationens användbarhet, vilket innebär att många olika aktörer har förväntningar på informationen.
Vad vet vi egentligen om socialvården – om antalet klienter, behovet av tjänster eller användningen av tjänster? Var ditt svar ”ganska lite”? Har vi råd att veta ”ganska lite”?
Organisationer inom socialvården och de framtida välfärdsområdena kan inte längre komma med egna lösningar. Lagen om elektronisk behandling av kunduppgifter inom social- och hälsovården trädde i kraft den 1 november 2021.
Kakor, som också kallas cookies, hjälper oss att utveckla vår webbtjänst och förbättra dess innehåll och tillgänglighet. En del av kakorna är nödvändiga för att sidorna ska fungera korrekt. Inställningarna hittas också senare på sidan Läs mer. Inställningar för kakor.
Kakor, som också kallas cookies, hjälper oss att utveckla vår webbtjänst och förbättra dess innehåll och tillgänglighet. En del av kakorna är nödvändiga för att sidorna ska fungera korrekt. Du kan välj att acceptera alla kakor eller enbart de nödvändiga.
En del kakor är nödvändiga för att tjänsten ska fungera som det är tänkt. Nödvändiga kakor används exempelvis för funktioner som låter användaren göra olika val.
Nödvändiga kakor sparas automatiskt i din webbläsare när du använder tjänsten, och vi ber dig inte uttryckligen om samtycke till detta. Nödvändiga kakor sparas högst ett år i din webbläsare.